HospiceLimfjord

Sygeplejefaglig leder
jrd@hospicelimfjord.dk
Telefon 96 14 87 00

Birte Markfoged blev i december 2006 ansat til at opbygge Hospice Limfjord. Birte har mange års ledelseserfaring fra sygehusene og har en Diplom og en Master i ledelse (Master of Puplic Governance), samt efteruddannelse inden for psykologi, smertebehandling, samt kurser mindfulness og stressmanagement og akupunktur

Birte er aktuelt formand for Hospicelederforeningen i Danmark, samt aktiv i flere bestyrelser, som arbejder på at fremme udviklingen inden for lindrende behandling.

Jane Rix Dalby blev ansat som sygeplejefaglig leder i maj 2024. Hun kommer fra det palliative speciale og har beskæftiget sig med lindring gennem mange år. Jane har en specialuddannelse i kræftsygepleje og diplommoduler i palliation samt efteruddannelse inden for symptomlindring, sorg/krise og sorggrupper.